Inceputuri

7 valori recunoscute si apreciate de romani in 2016

mai 6, 2016
valori recunoscute

Calitatea, Integritatea, Tenacitatea, Intuitia, Impactul social, Responsabilitatea si Excelenta sunt valorile apreciate de romani, asa cum reiese din studiul calitativ realizat Unlock Market Research si revista Biz.

Compania de cercetare Unlock Market Research evalueaza in mod constant modul in care se transforma sistemul de valori romanesc, identifica tendinte si anticipeaza schimbari, iar pentru acest studiu, echipa Unlock si echipa revistei Biz au discutat cu key opinion leaders din business si comunicare si au definit conceptul de valoare.

“Trebuie sa-ti asumi faptul ca, cel putin in primele 10 minute de conversatie, o sa ai o strangere de inima si un sentiment apasator de frustrare: Despre ce vorbim? Valoarea e relativa in Romania.”, asa sintetizeaza Adina Vlad, Managing Partner la Unlock Market Research, reactia oamenilor care au participat la studiul calitativ.

Cercetarea a pornit de la o tensiune ce apare frecvent in discutiile despre valorile romanilor si mai ales in randul liderilor de opinie din Romania. Multi cred ca toti oamenii inteligenti si talentati au plecat peste hotare. Si se blocheaza atunci cand le ceri sa-ti recomande oameni de valoare din Romania. Fie si-au format in timp aceasta convingere, fie nu vor sau nu stiu daca e bine sa recunoasca valoarea cuiva. Realitatea sociologica spune insa altceva: valoarea unui popor este constanta, indiferent de perioadele prin care trece o natiune. Oricat de multi ar pleca, vin altii care pot face valoare. Valoarea e un ingredient pentru progres, nu e progresul in sine.

 

“Este mult mai usor sa vezi valoarea in curtea vecinului, dar asta nu inseamna ca ea nu exista. Marea noastra problema, ca popor, este ca nu mai suntem obisnuiti s-o recunoastem!” declara Marta Usurelu, redactorul sef al revistei Biz, initiatorul acestui studiu. “Este nevoie sa vorbim despre valoare si despre valori. Despre ce apreciem si ce conteaza in realitate pentru oameni. Iar daca despre succes si celebritate se vorbeste peste tot in mass media si pe internet, credem ca a venit timpul sa incepem sa vorbim si despre valoare. Sa intelegem ca afirmatiile de genul «noi nu avem valori » arata doar cat de suficienti si incuiati am devenit, cand, in realitate, oamenii de valoare exista si reusesc cu succes, in toate domeniile de actvitate, sa puna Romania pe harta lumii!” completeaza Marta Usurelu.

Studiul valorilor romanesti va fi realizat, de acum inainte, la fiecare inceput de an.

Citeste si

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

x
Sustine-ma cu un like!