Sanatate

Alimentele bogate in fibre te ajuta sa slabesti usor

mai 7, 2017
alimente sanatoase

Stiai ca alimentele bogate in fibre te ajuta sa impiedici absorbtia grasimilor in corp?

Grasimile sunt necesare organismului nostru! De ce? Pentru ca sunt cea mai mare sursa de energie pe care o avem. Prezenta acestora in organismul nostru nu face decat sa ne ajute si sa faca mai eficienta absorbtia vitaminelor, mineralelor si a unor antioxidanti. Desigur, grasimile din corp au un scop mult mai mare decat atat. Ele sunt imperios necesare si pentru membranele celulare, pentru coagularea sangelui, pentru posibilitatea miscarii musculare, dar si pentru sanatatea creierului nostru.

 

Tine cont: nu toate grasimile sunt bune!

Este adevarat, grasimile sunt necesare organismului nostru, dupa cum am spus. Insa, trebuie sa tinem cont de tipul de grasime despre care vorbim, pentru ca nu orice grasime din corp ii este si benefica acestuia. De aceea, este necesar sa stim sa facem diferenta intre grasimile sanatoase si cele nesanatoase.

Grasimile benefice organismului nostru se mai numesc si grasimi monosaturate si plonesaturate.  Grasimilor nesanatoase li se mai spune si grasimi saturate sau trans si sunt obtinute in mod artificial, industrial. Acest tip de grasime trans ne este la indeamana oricui, gasindu-se in margarina, unt sau slanina, de exemplu. Grasimile de tip hidrogenat se ascund in alte produse la fel de frecvent intalnite in obiceiurile noastre culinare: in ciocolata, in biscuiti, chipsuri, prajituri si multe altele. Acestea, dar si mancatul pe fond nervos afecteaza foarte mult sanatatea. 

alimentele bogate in fibre

Ce se intampla cand consumam prea multe grasimi nesanatoase?

Atunci cand faci excese, evident ca trebuie sa te astepti si la consecinte! In cazul in care consumi grasimi nesanatoase in mod excesiv si cu regularitate, atunci asteapta-te sa apara si probleme de sanatate.

Dintre cele mai des intalnite probleme de sanatate cauzate de consumul regulat de grasimi trans amintim: marirea nivelului de colesterol LDL, cresterea riscului de diabet si favorizarea aparitiei cancerului gastric, prostatic,genital si mamar, in cazul persoanelor obeze!

seminte

Care sunt alimentele care ne ajuta sa tinem problemele la distanta

Norocul nostru ca orice fata a monedei isi are si reversul! Asa cum exista produse nesanatoase, exista si produse benefice, care ne fac bine si ne ajuta sa ne pastram organismul sanatos si curat.  De exemplu, exista categorii de alimente care sunt foarte eficiente in a impiedica asimilarea grasimilor periculoase in corpul nostru. N-o sa vi le enumar pe toate, insa cateva dintre ele tot o sa mentionez. Asa ca, daca vrei sa ai un corp lipsit de grasimi nesanatoase, include in dieta ta si consumul de tarate, leguminoase, fructe ( in special fructele de padure), legumele, cerealele integrale, nucile, semintele. De asemenea, tine cont ca orice aliment bogat in fibre este bun! Eu sunt o fana a semintelor de in. Mi se par incredibile, pentru ca acestea contin si fibre si Omega3, despre care stim ca este o  grasime benefica si necesara organismului nostru.

 

Ce spun specialistii?

Specialistii in nutritie ne sfatuiesc sa stam cat de departe se poate de grasimile animale, pentru ca acestea sunt responsabile pentru modificarile anormale care au loc la nivelul celulelor noastre sanatoase. In special cei care se confrunta cu probleme cardiace sunt sfatuiti sa inlocuiasca in intregime grasimile animale cu uleiul de masline, ulei care e foarte bogat in acid oleic si este un puternic antioxidant, cu proprietati anticancerigene. De asemenea, se recomanda inlocuirea carnii rosii cu cea de peste.

Exista si un exemplu care dovedeste cat de importanta este o dieta lipsita de grasimi daunatoare. Un dietecian si-a propus sa inlocuiasca toata carnea din dieta sau cu leguminoase, evident bogate in fibre. Ghiciti rezultatele? In mai putin de un an, nivelul colesterolului sau a scazut cu 30 de puncte.

Afla si care este solutia specialistilor in ceea ce priveste reducerea dependentei de dulce. 

Doctor

Concluzia?

Concluzia este simpla, numai ca e nevoie de ambitie si perseverenta ca sa ne reuseasca! Pentru a avea un organism sanatos, este recomanda sa optam pentru cat mai multe proteine de origine vegetala, iar in privinta grasimilor, trebuie sa inlocuim grasimile saturate cu cele bune, pe care le gasim in nuci, seminte, avocado, ulei de masline, peste s.a.

Daca cunoasteti si alte produse/alimente sanatoase, pe care am putea sa le integram in aceasta dieta pe fibre, va astept in sectiunea comentariilor de mai jos.

 

Daca ti-a placut articolul, te astept cu un Like pe pagina mea de Facebook.

sursa foto: bodybuilding.com, mnn.com

Citeste si

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

x
Sustine-ma cu un like!