Sanatate

Atacurile de panică: cauze, simptome și cum pot fi depășite

decembrie 29, 2018
atac de panica

Atacurile de panică sunt episoade neșteptate de panică, anxietate și teamă. De cele mai multe ori, un atac de panică se declanșează brusc și fără un motiv evident.

Atacuri de panica simptome: creșterea ritmului cardiac, palpitații, senzație de sufocare, amețeală, dureri de cap, tremur, transpirație, dificultăți de înghițire, senzația de uscăciune a gurii, teama de a pierde controlul, teama de a nu înnebuni sau teamă de moarte.

Sunt extrem de neplăcute, deseori nu sunt recunoscute și pot să dureze între 5 și 20 de minute. De obicei, sunt inofensive, însă repetarea lor poate duce la boli grave de inimă sau chiar la depresie. Consider că atacurile de panică nu trebuie neglijate, ci trebuie tratate pentru că starea de sănătate a persoanei care le are să nu se înrăutățească.

atac de panica

Cauzele care duc la apariția atacurilor de panică

De cele mai multe ori, cauzele sunt necunoscute. Atacurile de panică pot fi cauzate de neplăceri ale vieții, de o stimă de sine scăzută, de anumite astfel de boli sau condiții de sănătate, de consumul anumitor substanțe sau de stări emoționale intense.

Cum poți opri un atac de panică?

Fie că atacul de panică îl observi la persoana de lângă tine sau îl ai chiar tu, pune în aplicare sfaturile de mai jos pentru a opri această neplăcere.

1. Recapătă-ți ritmul respirator

Dacă reușești să recapeți un ritm respirator normal, vei reuși să te calmezi și toate celelalte simptome ale atacului de panică vor dispărea. Încearcă să te concentrezi numai și numai pe respirat și pe ritmul acestuia.

Folosește o pungă de hârtie

Dacă nu reușești să te calmezi singur, folosește o pungă de hârtie în care să respiri și să expiri de aproximativ 10-15 ori. Ai grijă să nu repeți procedeul de mai mult de 2-3 ori pentru că se poate crea un exces de dioxid de carbon în organism.

2. Încearcă să nu stai singur

Niciodată să nu lași o persoană singură dacă vezi că are un atac de panică deoarece simptomele pot să nu dispară nici în 15-20 minute, iar în acest caz va trebui să apelezi la ajutor de specialitate.

3. Află cauza care a declanșat atacul de panică

Dacă te afli într-un loc care îți produce atac de panică, îndepărtează-te de acel loc. Fiecare atac de panică are un motiv anume din cauza căruia s-a produs, iar dacă știi care este acela îți va fi mai ușor să te calmezi sau să ajuți o persoană să se calmeze.

 

Dacă ți-a plăcut articolul, te aștept cu un Like pe pagina mea de Facebook.

 

Citeste si

1 Comentariu

  • Raspunde Dan ianuarie 5, 2019 at 11:15 pm

    In medicina si in special in acupunctura, atacurile de panica sunt foarte grave pentru ca tradeaza un dezechilibru foarte grav emotional. Si, ceea ce este mai grav in functie de frecventa lor si de tipul lor aceste pot duce usor la suicid. Tratamentul corect este de fapt aflarea , constientizarea cauzelor: neimpliniri, traume, emotii refulate si axarea eventual pe alte valori.

  • Lasa un comentariu

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    x
    Sustine-ma cu un like!