Sanatate

Ce trebuie sa stim despre cerealele integrale si cerealele rafinate din supermarketuri

mai 12, 2017
femeie care mananca cereale

 

Cerealele sunt alimentul preferat de majoritatea oamenilor pentru micul dejun. Acest mic dejun este usor de preparat, gustos si hranitor. Printre cele mai cunoscute cereale se numara: graul, orezul, orzul, secara, porumbul, ovazul si meiul.

 

Cerealele se impart in doua categorii:

–          Integrale: se consuma in forma lor bruta, cu tot cu miez si contin tarate si germeni;

–          Rafinate: se trec printr-un proces de prelucrare care face ca miezul sa isi piarda proprietatile nutritive;

Beneficiile cerealelor integrale

1. Mentin o glicemie echilibrata

Cantitatea de tarate si fibre continuta de cerealele integrale determina incetinirea procesului de tranformare a amidonului in glucoza si prin urmare, de stabilizare a glicemiei.

2. Contribuie la buna functionare a digestiei

Diminueaza absorbtia colesterolului datorita fibrelor si astfel, ajuta la o buna functionare a digestiei. Totodata, prina asocierea cu consumul de lichide, ajuta la reducerea constipatiei.

3. Imbunatatesc circulatia sangelui

Impiedica formare cheagurilor de sange si prin urmare, previn aparitia infarcturilor cardiovasculare.

4. Ajuta in procesul de slabire

Consumul de cereale integrale diminueaza pofta de mancare si implicit, absorbtia de calorii.

5. Contin nutrienti importanti

Cuprind vitamina B, fier, magneziu, cupru, fosfor, zinc, proteine, carbohidrati si acizi grasi omega 3.

Cantitatea de cereale integrale zilnica recomandata unui adult este de 150-240 de grame.

 

Cum sa ai o dieta bogata in cereale integrale?

–          Consuma paine din faina integrala din grau, secara sau orez;

–          Opteaza pentru orezul brun in locul celui alb;

–          Consuma fursecuri, biscuiti si covrigei din faina integrala;

–          Consuma pop-corn, dar fara prea multa sare sau unt;

–          Consuma mai multe tipuri de cereala pentru o alimentatie bogata in nutrienti;

–          Antreneaza-ti papilele gustative sa se obisnuiasca cu aroma cerealelor integrale amestecandu-le cu diverse fructe;

Cerealele rafinate

Spre deosebire de cerealele integrale, cele rafinate, prin procesare isi pierd vitaminele, fibrele (aproximativ 66% din ele) si mineralele, precum: faina alba, orezul alb, paine alba. Sunt bogate in carbohidrati care sunt greu asimilati in organism, determinand cresterea in greutate si cresc glucoza din sange, provocand probleme de sanatate. Au un continut ridicat de zahar, produc nevoia de a manca constant dulce si in timp duc la o scadere de enrgie si o stare de oboseala.

Cei mai multi oameni aleg cerealele rafinate care contin si fructe uscate pentru gustul lor. Insa acestea sunt pline de zahar si afecteaza organismul. Opteaza, in schimb, pentru cereale integrale pe care le poti gasi in magazinele naturiste si amesteca-le cu fructe proaspete sau uscate precum: goji, migdale, banane, dar si scortisoara sau miere de albine pentru o gustare mult mai savuroasa.

 

Daca ti-a placut articolul, te astept cu un Like pe pagina mea de Facebook.

sursa foto: shutterstock.com

Citeste si

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

x
Sustine-ma cu un like!