Placeri nevinovate Sanatate

Cum scapam de mancatul pe fond nervos si cum ne afecteaza sanatatea

aprilie 30, 2017
mancatul pe fond nervos

 

Cum faci sa te opresti din mancatul pe fond de stres

Mancatul pe fond de stres este o problema care afecteaza mult prea multe persoane. Mai mult ca sigur, chiar si tu te-ai gasit in aceasta situatie si ai putut sa-i observi consecintele deloc placute si deloc sanatoase. Astazi mi-am propus sa iti prezint cum facem sa ne oprim din mancatul pe fond nervos.

 

Mancatul pe fond nervos face rau oricui

Sunt convinsa ca exista si persoane care n-au probleme cu greutatea si au impresia ca sunt feriti de pericolele pe care le ridica mancatul pe fond de stres. Ei bine, nu-i deloc asa! De ce? Pentru ca mancatul pe fond de stres nu doar te ingrasa, ci te imbie sa mananci si cele mai nesanatoase alimente.  Asa ca, sa nu ne mai ascundem dupa deget si sa recunoastem: atunci cand cautam confort emotional in mancare, nu este deloc un scenariu placut si sanatos! Pentru asta, impartasesc cu voi cateva sfaturi, care sper sa va ajute in incercarea de a nu mai manca pe fond de stres.

1. Afla de unde vine, de fapt, problema

Atunci cand te confrunti cu prea mult stres, cel mai important este sa descoperi baza problemei si de ce anume te tenteaza ideea de a te refugia sub paturica cu o ciocolata maaare-mare sau cu o punga de chipsuri.  Motivele pot fi atat de diverse, diferind de la persoana la persoana. Nu te teme sa fii sincera fata de tine si sa-ti recunosti problemele. Odata ce constientizezi ce anume te streseaza, ai facut deja primul pas din a te opri din mancatul pe fond de stres.

mancatul pe fond nervos

2. Factori de stres? Scapa de ei!

Firesc, al doilea pas in incercarea de a scapa de obiceiul mancatului pe  baza de stres consta in eliminarea factorilor de stres. Acesta decizie de eliminare a stresului din viata ta este chiar mai importanta si eficienta, decat poate fi vreodata impunerea unei diete stricte! Poti sa-ti dai seama de ce? Exact, pentru ca o dieta impusa nu este nimic altceva decat un motiv de stres in plus, in fata caruia, de cele mai multe ori cedezi!

Asadar, lista facuta la primul pas prinde devine tot mai relevanta, nu-i asa? Daca stii de unde vine problema, iti cunosti si factorii de stres si tot ce-ti mai ramane de facut este sa te mobilizezi in eliminarea acestora. Trebuie sa ai curajul de a-ti pune sanatatea pe primul loc, inaintea temerilor cotidiene. Daca locul de munca pe care il ai acum nu te mai mai face fericit si implinit, ci doar te umple de nervi si probleme, indrazneste sa-ti cauti alt loc de munca. Daca ai probleme in cuplu, nu-ti fie teama sa le discuti!

Nu in ultimul rand, foarte eficienta in scaderea nivelului de stres este activitatea fizica. Mergi  la aerobic, pilates, inot sau incepe orice activitate sportiva care iti place tie!

femeie stresata

3. Nu trece cu vederea tentatiile ascunde in camara si frigider

Daca ai lucrat la partea spirituala, asa cum ti-am zis, tot iti mai ramane ceva de facut. Suntem cu totii oameni, iar tentatiile uneori ne depasesc. Asa ca, pentru a te asigura ca nu degeaba ai dus munca de convingere cu tine la pasii 1 si 2, a venit timpul sa scapi de toata mancarea nesanatoasa pe care o tii ascunsa prin camara sau frigider. Inlocuieste ciocolata cu fructe si chipsurile cu seminte sau fulgi de ovaz. Oricare ar fi alternativele tale, important este sa scapi de tentatiile nesanatoase.

Astea au fost sfaturile zilei de azi :). Pana ne vom auzi din nou, va doresc o zi lipsita de stres si oboseala!

S.

Daca ti-a placut articolul, te astept cu un Like pe pagina mea de Facebook.

sursa foto: huffpost.com

Citeste si

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

x
Sustine-ma cu un like!