Inceputuri Invatam

Descopera cele mai simple si eficiente metode de imbunatatire a memoriei

aprilie 15, 2017
metode de imbunatatire a memoriei

 

De-a lungul timpului, sunt convinsa ca multi dintre noi ne-am lovit de aceasta mica-mare problema. Sa nu-mi spuneti ca ati dat deja uitarii studentia, ca nu va cred. 🙂 Sunt prea vaga? Bun, atunci sa va spun exact despre ce problema vorbesc: despre problema retinerii informatiei pe termen scurt, care face ca fix in momentele cruciale sa ne confruntam cu un mare si enervant lapsus.

Indiferent cu cine vorbesc acum – ca esti un student care vrea sa-si antreneze mintea pentru perioada imediat urmatoare a examenelor, fie ca esti o persoana ca oricare alta, care doar isi doreste sa gaseasca un antrenament pentru memorie – am pentru voi cateva strategii care dau roade.

Daca mergem si apelam la specialisti, atunci, desigur, vorbim de metode de imbunatatire a memoriei complexe, care necesita repetiei si concentrare. Eu nu va voi vorbi astazi despre astfel de metode. In schimb, am ales cateva dintre metodele mai usoare si accesibile oricui. Tineti cont, nu sunt metode rezultate din experimente proprii, ci, din contra, sunt metode recomandate tot de specialisti.

1. Se spune ca atunci cand strangi pumnul drept, tii minte mai mult

In urma unor studii, specialistii au ajuns sa sustina vehement ca in timp ce inveti, daca strangi pumnul drept iti ajuti creierul sa retina mai repede si pe timp mai indelungat. Profesorul Propper Ruth, din cadrul Universitatii Montclair State a realizat recent un studiu, care a avut ca scop urmarirea influentei miscarilor produse de corp asupra modului de functioanare a creierului. In urma acestui studiu, Prof. Propper a reusit sa demonstreze ca una dintre metodele cele mai simple de imbunatatire a memoriei este urmatoarea: atunci cand cauti sa retii ceva, strange pumnul drept. Atunci cand vrei sa-ti amintesti acel ceva, strage pumnul stang. Astept sa-mi spuneti in comentarii, daca aceasta metoda functioneaza pentru voi. Eu o voi incerca, cu siguranta!

 

2. Mestecatul de guma ajuta la imbunatatirea memoriei

Aceasta metoda cred ca este deja una consacrata, incercata si dovedita de multi dintre noi. Pentru cei care nu stiu despre ce vorbesc, va spun imediat! Specialistii sustin ca atunci cand mesteci guma si inveti in acelasi timp sau parcurgi o informatie pe care vrei s-o retii, atunci asta te va ajuta sa te concentrezi si mai bine si sa retii mult mai repede informatia.

Aceste concluzii au fost trase, in mod evident, in urma unui studiu. La acest studiu au participat oameni care mestecau guma si evident, oameni care nu mestecau guma. La finalul exercitiului, oamenii de stiinta au observat ca persoanele care au mestecat guma au dovedit o imbunatatire a memoriei pe termen lung. Tot ce pot sa va zic este ca in timpul sesiunii as fi incercat aproape orice metoda, deci merita sa incercati si aceasta! :))

metode de imbunatatire a memoriei 2

 

3. Odihneste-te si o sa observi rezultate numaidecat

Dupa o noapte odhinitoare, cu sase ore de somn, fii sigur ca memoria ta functioneaza mult, mult mai bine! Te intrebi: „De ce?”. Ei bine, pentru ca in timpul somnului – vei fi uimit sa afli – dar creierul tau nu ia deloc o pauza. Atunci el lucreaza cel mai bine si, printre altele, lucreaza chiar la memorie. In timpul somnului, nu numai ca-ti sunt consolidate amintirile, dar sunt si restructurate si reorganizate.

metode de imbunatatire a memoriei

4. Daca vrei sa-ti imbunatatesti memoria, renunta la fumat!

Cred ca nici nu mai e nevoie sa-ti insir toate beneficiile renuntatului la fumat. De aceea, ma rezum numai la a-ti spune ca, printre altele, odata ce renunti la fumat aduci un mare beneficiu si memoriei. Prin incetarea consumului de nicotina, ajuti creierul sa-si restabileasca functiile cognitive normale.

 

5. Pentru o memorie de elefant, scapam si de kilogramele in plus

Ca si in cazul renuntatului la fumat, pentru imbunatatirea eficienta a memoriei, este recomandat sa scapi si de kilogramele adunate in plus. La fel ca fumatul, luarea in greutate este asociata cu aparitia problemelor de memorie. Desigur, s-au facut studii si in cazul asta, pentru ca altfel nu se poate! In acest studiu au participat femei supraponderale si concluzia trasa a fost una simpla: odata ce au scazut in greutate, performantele lor cognitive s-au imbunatatit.

 

Daca ti-a placut articolul, te astept cu un Like pe pagina mea de Facebook.

sursa foto: staticflickr.com, cellstaff.com, ytimg.com

Citeste si

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

x
Sustine-ma cu un like!