Remedii naturiste Sanatate

Totul despre semintele de in – Beneficii pentru sanatate si proprietati

februarie 9, 2018
seminte de in

Semintele de in sunt apreciate de secole pentru proprietatile benefice pe care le au. Inul contine o multime de substante nutritive precum: calciu, vitamina E, fosfor si fier.

Acele seminte micute sunt bogate in antioxidanti si contin o doza sanatoasa si puternica de fibre si acizi grasi omega-3 care iti mentin sanatatea oaselor, a parului, a pielii si nu numai.

100 grame de seminte de in contin:

Calorii: 534
Apa: 7%
Proteine: 18,3 g
Carbohidrati: 28,9 g
Zahar: 1,6 g
Fibre: 27,3 g
Grasimi: 42,2 g
Saturate: 3,66 g
Monosaturate: 7,53 g
Polinesaturate: 28,73 g
Omega-3: 22,81 g
Omega-6: 5,9 g

Carbohidratii digerabili din semintele de in sunt doar in materie de 1,5 g pentru fiecare 100 g de seminte. De aceea, semintele de in sunt o hrana saraca in carbohidrati.

seminte de in

Ce contin semintele de in?

Semintele de in contin o multime de vitamine si minerale.

Vitamina B1: Aceasta vitamina este cunoscuta sub numele de tiamina, o vitamina esentiala pentru metabolism.

Cupru: Un mineral esential, important pentru cresterea si dezvoltarea diferitelor functii ale organismului uman.

Magneziu: Un mineral important pentru sanatatea noastra.

Molibden: Un mineral care ajuta la buna functionare a sistemului nervos, dar si a rinichilor. Semintele de in sunt bogate in molibden.

Fosfor: Acest mineral contribuie la sanatatea oaselor noastre, la intretinerea tesuturilor si se gaseste, de obicei, in alimentele bogate in proteine.

Care sunt beneficiile semintelor de in?

Semintele de in sunt bogate in grasimi omega-3

Fie ca sunteti sau nu vegetarieni, semintele de in sunt o sursa excelenta de grasimi omega-3.

Bogate in lignani

Lignanii sunt compusi care au proprietati antioxidante, putand astfel sa contribuie la scaderea riscului de cancer.

Interesant este faptul ca semintele de in contin de 800 de ori mai multi lignani decat alte plante. (sursa)

Exista si studii care arata faptul ca femeile aflate in postmenopauza, care mananca seminte de in, au un risc mai scazut de cancer de san. Riscul este cu 18% mai scazut la aceste femei.

De asemenea, si barbatii se pot bucura de beneficiile pe care le au semintele de in. Studiile arata faptul ca riscul ca acestia sa faca cancer la prostata este mai scazut.

Concluzia: Dovezile de pana acum indica faptul ca semintele de in sunt o hrana valoroasa impotriva diferitelor forme de cancer.

seminte de in

Bogate in fibre dietetice

Doar o singura lingura de seminte de in contine 3 grame de fibre, ceea ce reprezinta intre 8%-12% din doza zilnica recomandata pentru barbati, dar si pentru femei. (1)

Semintele de in contin fibre dietetice solubile, dar si insolubile. Acest duo de fibre devine fermentat de bacteriile din intestinul gros, ingroasa scaunele si are ca rezultat buna miscare a intestinelor.

Cu alte cuvinte, semintele de in ajuta foarte mult in imbunatatirea sanatatii digestive, dar te ajuta sa ai si o dieta bogata in fibre sanatoase.

Semintele de in imbunatatesc nivelul colesterolului

Un alt beneficiu pe care semintele de in il au consta in capacitatea lor de a scadea nivelul de colesterol rau din organism. (LDL = colesterol rau)

De asemenea, semintele de in joaca un rol important in imbunatatirea sanatatii inimii.

Citeste si 11 Beneficii surprinzatoare ale semintelor de chia

seminte de in

Cum putem consuma semintele de in?

Acum ca am discutat despre o parte dintre beneficiile acestor seminte asupra organismului, sa va povestesc cum puteti consuma semintele de in.

Cu iaurt, dimineata

Eu, personal, consum semintele de in macinate, in iaurtul de dimineata. O lingurita de seminte de in cu iaurt simplu ma ajuta sa am energie si sa am un mic dejun satios.

De asemenea, semintele de in pot fi baute in apa. O lingurita de seminte de in macinate, puse intr-o cana de apa si lasate aproximativ 10 minute sa se inmoaie sunt perfecte pentru o dimineata in care vreti sa introduceti fibrele in dieta. Puteti bea atat apa, cat si semintele. Au un gust bun!

iaurt

In salate

Semintele de in pot fi presarate in salata. Au un gust usor de nuci si sunt gustoase. O alternativa ar fi sa folositi uleiul de in ca si dressing in salata.

salata

In smoothie

Smoothie-urile sunt populare in zilele noastre. Semintele de in pot fi adaugate in smoothie-uri foarte usor. Mai mult decat atat, ele ajuta la ingrosarea consistentei bauturii.

smoothie delicios

In retetele cu carne

In retetele in care folositi carne, puteti sa folositi si seminte de in. De exemplu, poate fi folosit ca agent de ingrosare in compozitia pentru chiftelute. Leaga compozitia si sunt sanatoase si delicioase!

 

Daca ti-a placut articolul, te astept cu un Like pe pagina mea de Facebook.

sursa foto: planmyhealth.in, healthline.com

Citeste si

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

x
Sustine-ma cu un like!