Ingrijire Sanatate

5 trucuri pentru o coloană vertebrală sănătoasă

noiembrie 22, 2021

5 trucuri pentru o coloană vertebrală sănătoasă

De-a lungul timpului, postura incorectă, greutățile ridicate sau mișcările efectuate greșit pot duce la deformarea coloanei vertebrale.

Este pe cât se poate de important să îți protejezi spatele, mai ales dacă ai dezvoltat afecțiuni precum lordoza sau nevralgie cervicală.

Vestea bună este că există 5 trucuri care te pot ajuta să îți protejezi coloana vertebrală, pe cât de simple, pe atât de utile.

1. Ține cont de postura spatelui atunci când lucrezi la birou

Orele petrecute în fața calculatorului pot duce la numeroase afecțiuni ale coloanei vertebrale. Ce poți face în această situație?

În primul rând, ține spatele lipit de spatarul scaunului. Poți să folosești chiar o pernă specială. Genunchii trebuie să se afle la un nivel inferior față de coapse, iar ambele tălpi trebuie să fie lipite de podea.

2. Crește aportul de vitamina D și calciu

Calciul și vitamina D se numără printre cele mai importante substanțe nutritive de care organismul tău are nevoie. Ambele ajută la menținerea sănătății oaselor.

Alimente bogate în calciu:

  • Brânză;
  • Iaurt;
  • Fasole și linte;
  • Migdale.

Alimente bogate în vitamina D:

  • Somon;
  • Ouă;
  • Cereale;
  • Ton.

3. Fă mișcare!

Sportul ajută atât la combaterea durerilor de spate, cât și la prevenirea acestora. Nu ai nevoie de aparate speciale, ci doar de îmbrăcăminte potrivită și puțină ambiție.

Iată ce exerciții poți încerca:

  • Stretching;
  • Abdomene;
  • Planking;
  • Îndreptări;
  • Flexări pe spate.

5. Relaxează coloana vertebrală în timpul somnului

Atât poziția în timpul somnului, cât și salteaua joacă un rol foarte important.

Ține cont ca spatele tău lucrează din greu pe parcursul unei zile și are nevoie de odihnă odată cu venirea serii. O saltea, dar și o pernă bună te pot ajuta să te relaxezi și să nu te trezești cu dureri de spate.

În plus, dormitul pe spate poate pune presiune asupra coloanei vertebrale. Ce poți face tu? Dormi cu o pernă sub genunchi! Acest truc te va ajuta să scapi de durerile de spate.

5. Ai grijă ce încălțăminte alegi!

Știm, doamnele preferă pantofii cu toc, însă încălțămintea joasă ajută la prevenirea durerilor de spate. Tocurile înalte duc la schimbarea centrului de greutate, existând posibilitatea de a te apleca mult mai mult înainte.

Ce înseamnă asta? O presiune suplimentară asupra coloanei tale vertebrale!

Renunță la pantofii cu toc și alege încălțămintea joasă!

Ține cont de toate aceste trucuri, iar schimbările nu vor ezita să apară!

Daca ti-a placut articolul, te astept cu un Like pe pagina mea de Facebook.

Citeste si

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

x
Sustine-ma cu un like!