Sanatate

Astenia de primăvară – Ce este, simptome și modalități de o combate

februarie 28, 2021
astenia de primavara

Astenia de primăvară – Ce este, simptome și modalități de o combate

Astenia este un fenomen asociat cu schimbarea stării generale de bine pe care o poate avea o persoană atunci când se modifică anotimpul. Astenia mai este denumită și febra de primăvară și se manifestă cu lipsa de energie, oboseală , depresie sau dureri cronice, în funcție de caz.

Aceste simptome se manifestă diferit, iar unele persoane nu le resimt deloc. Cu toate acestea, astenia sau „febra” de primăvară este o afecțiune cât se poate de serioasă și trebuie tratată ca atare.

Apare mai des în cazul femeilor, iar acest lucru se întâmplă din cauza modificărilor hormonale.

Simptomele asteniei de primăvară

Printre simptome se enumeră, așa cum vă povesteam mai sus: lipsa de energie, apatia, durerile de cap sau durerile musculare, iritabilitate, extenuare, stări de melancolie sau depresie, apetit scăzut, tensiune arterială scăzută, oboseala, dar și lipsa de productivitate.

Aceste stări ne pot afecta atât activitățile de zi cu zi, însă pe termen lung pot ajunge să ne doboare psihic. Acest lucru va duce la schimbări în organism, schimbări ce își pun accentul pe sănătatea noastră fizică și psihică.

Remedii pentru astenia de primăvară

Bineînțeles că există remedii pentru a combate această astenie, cu toate că simptomele pot să treacă de la sine în câteva săptămâni. Sfatul specialiștilor este să nu lăsăm organismul să se obișnuiască cu noul anotimp, ci mai degrabă este indicat să îl ajutăm pentru a grăbi acest proces.

Somnul este foarte important

Ai grijă să dormi cel puțin 6 ore în fiecare noapte. Cu 3-4 ore înainte de a te culca nu consuma nimic în afară de un ceai cald, fără zahăr. În acest fel, te vei asigura că ai un somn plăcut, odihnitor.

somn linistit

Alimentația este importantă

Include în alimentația ta zilnică alimente bogate în vitamina C, fier, calciu, vitamina E, dar și magneziu. Mănâncă zilnic fructe și legume pentru a îi oferi organismului tău doza de energie de care are nevoie.

Pentru un plus de energie, alege un astfel de shaker proteine, ideal pentru cei ce fac sport constant. Un shaker poate fi ținut la tine în geantă sau în mașină zilnic și conținutul acestuia poate să înlocuiască o masă atunci când ești pe fugă.

Este indicat să includem în alimentație semințe de dovleac, cereale integrale, alune, ciocolată neagră, fructe și legume crude, dar și pepene roșu. Aceste alimente aduc organismului cantități importante de nutrienți.

De asemenea, nu uita să faci zilnic mișcare. Indiferent că vorbim de plimbări sau de activități fizice mai intense, petrecerea timpului în aer liber sau în casă, făcând sport, va energiza organismul.

cum sa te simti in vacanta

 

Dacă ți-a plăcut articolul, te aștept cu un Like pe pagina mea de Facebook.

 

sursa foto: Pinterest

Citeste si

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

x
Sustine-ma cu un like!