Recenzii

Bastille Day – Atac de Ziua Nationala | Recenzie

aprilie 26, 2016

Filmul Bastille Day incepe cu o scena extravaganta in care o domnisoara frumoasa si complet dezbracata le distrage atentia celor din jur, mai ales domnilor, pentru ca Michael Mason (Richard Madden, „Game of Thrones”) sa le poata fura portofelele, ceasurile sau alte obiecte de valoare pe care le aveau la ei. Nimic interesant pana acum, nu-i asa? Un hot de buzunare care bantuie strazile „oarbe” din Paris, Franta. Zic „oarbe” pentru ca priceputul hot actioneaza doar in locurile care nu au camere de supraveghere. Insa intamplarea (sau scenaristul:)) ) face ca Michael sa fure geanta care nu trebuie si astfel sa se trezeasca urmarit de Sean Briar (Idris Elba), un agent CIA caruia nu ii plac deloc hotii. Pentru ca in geanta nu se aflau doar bani, Michael incearca sa fuga, iar agentul CIA este pe urmele lui pentru a vedea daca pustiul este vinovat.

Atac de ziua nationala

Din punctul meu de vedere, filmul pune intr-o lumina diferita clasicele actiuni cu partenerii politisti ce pornesc intr-o adventura pentru a prinde raufacatorii. Am ramas placut surprinsa sa vad ca actiunea, umorul, sarcasmul si scenariul potrivit sunt intr-o combinatie extrem de reusita in Bastille Day.

Actiunea se petrece pe meleagurile Parisului, un oras celebru in momentul de fata din cauza atacurilor teroriste, fapt ce nu este trecut cu vederea nici in povestea filmului Bastille Day, unde se petrece un adevarat complot terorist. Atacturi cu bomba, proteste, dar si oameni curajosi ce isi risca viata pentru ceilalti, pe toate le avem in acest film.

Bastille Day 2016 (5)

Ca sa nu va dau prea multe detalii, va mai spun doar ca suspansul este cheia ce face ca acest film sa iasa din multime si sa fie diferit fata de ceea ce am vazut pana acum. Cu alte cuvinte, nu este o comedie cu actiune oarecum intuitiva, dar nici nu este doar o actiune caruia sa ii lipseasca inteligenta in ceea ce priveste scenariul sau umorul in momentele potrivite.

Doar pentru a ma face inteleasa: nu va recomand acest film doar pentru ca actorii pricipali sunt extrem, dar extrem de aratosi, insa daca v-ati ghida dupa acest lucru, decizia finala ar fi clara!

Filmul este distribuit in Romania de Ro Image si are premiera pe data de 29 aprilie 2016.