Ingrijire Sanatate

Ce vitamine și suplimente sunt recomandate în sezonul rece

noiembrie 26, 2020

Ce vitamine și suplimente sunt recomandate în sezonul rece

La primele semne de frig atât organismul nostru, cât și starea de spirit pe care o avem se schimbă. Pielea, dar și podoaba capilară au nevoie de mai multă hidratare deoarece se usucă mai repede, dar și organismul este mai predispus la răceli și gripe.

Descoperă cum ne ajută vitaminele și suplimentele în timpul sezonului rece, dar și ce recomandări avem de la specialiști pentru a ne proteja organismul în această perioadă.

Vitamina C, esențială pentru a trece cu bine de sezonul rece

Vitamina C este esențială în luptă cu răceală și gripă, ea fiind un aliat ce reduce severitatea simptomelor și te ajută să treci peste un astfel de episod mult mai rapid. Doza Zilnică Recomandată (DZR) de vitamina C este de 40mg pentru adulți și 25mg pentru copii.

Nu uita că principalele surse de vitamina C sunt legumele, fructele, dar și alte alimente. Citricele, kiwi, afinele, broccoli, dar și fasolea, toate acestea sunt sănătoase, gustoase și conțin vitamina C.

Fierul este necesar pentru a fi plini de energie

Multe persoane optează pentru suplimente ce conțin vitamina C, însă neglijează alte surse de vitamine și antioxidanți. Fierul, de exemplu, este necesar pentru fomarea de globule roșii ce asigură transportul oxigenului în organism. Pentru a fi plini de energie, dar și pentru a ne putea concentra trebuie să consumăm alimente bogate în fier: carne roșie, cereale, fasole, fructe uscate, ouă sau linte.

Dacă nu consumi carne roșie, atunci poți opta pentru suplimente cu fier. Doza Zilnică Recomandată este de 15mg pentru femei, 9mg pentru bărbați și între 2-9mg pentru copii.

Magneziu

Deficitul de magneziu poate să provoace dureri de cap neplăcute, mai ales în anotimpul rece. În cazul în care ai deficit de magneziu, optează pentru suplimente ce sunt importante pentru o desfășurare bună și corectă a activității inimii. Doza zilnică recomandată pentru astfel de suplimente cu magneziu este de 500-750mg.

Alte vitamine

În perioada rece mai poți opta și pentru vitamina A, vitamina ce menține văzul sănătos și te ajută să întărești sistemul imunitar. Nu sunt de neglijat nici suplimentele cu zinc, calciu, vitamina D, vitamina E sau seleniu. La Republica Bio găsiți mai multe vitamine și suplimente benefice pentru organism în perioada rece.

De asemenea, nu uita că ai nevoie de hidratarea oferită de apă și pe timp de iarnă, chiar dacă organismul tău nu mai simte la fel de mult nevoia pentru acest lucru.

Atenție! Este important ca, înainte de a opta pentru orice fel de supliment să discuți cu medicul său cu farmacistul tău.

 

Dacă ți-a plăcut articolul, te aștept cu un Like pe pagina mea de Facebook.

sursa foto: Pinterest

Citeste si

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

x
Sustine-ma cu un like!