Invatam Sanatate

Ghid rapid de yoga pentru începători – Beneficii și sfaturi utile

august 27, 2021
yoga

Ghid rapid de yoga pentru începători – Beneficii și sfaturi utile

Din ce în ce mai mulți oameni aleg această practică fizică, mentală și spirituală, practică ce are o mulțime de beneficii pentru organism, dar și pentru psihic. Yoga te ajută să întărești sistemul imunitar, să îmbunătățești flexibilitatea, echilibrul, dar și tonusul muscular. Este benefică și pentru persoanele ce suferă de stres și pentru cei ce au o tensiune acumulată în interior.

Benficiile multiple ale acestei practici nu se opresc la îmbunătățiri, ci te poate ajută și să reduci riscul unor boli. De asemenea, oamenii de știință au dovedit faptul că yoga, practicată constant, te ajută să reduci simptomele depresiei și durerile cronice.

Ce este yoga

Yoga este o practică a minții și a trupului. Exercițiile ce definesc această practică sunt de întindere, relaxare. Atunci când practici yoga combini respirația controlată cu relaxarea și cu exercițiile ce te ajută să îți regăsești echilibrul.

Posturile de yoga

Posturile sau pozițiile de yoga suntacele mișcări care te ajută să crești forță și flexibilitatea corpului tău. Există posturi relaxante, plăcute, dar și posturi ce îți testează limitele fizice și îți întind la maximum mușchii.

Cea mai populară poziție este Sukhasana, adică încrucișarea simplă a picioarelor. Deschide palmele și menține coloana vertebrală cât mai dreaptă. Închide ochii și concentrează-te pe respirație pentru a te relaxa.

Alte posturi sunt: poziția pisicii, poziția copacului, poziția copilului, dar și poziția puiului de porumbel.

Beneficiile acestei practici – Ghid rapid de yoga

Pe lângă multiplele beneficii asupra sănătății fizice și mentale, yoga te ajută să te relaxezi. Poți face yoga atât în confortul casei tale, cât și atunci când ești plecat în vacanță. Ia toate aceste lucruri pentru plaja cu tine și pregătește-te de o sesiune de yoga lângă sunetele oceanului.

Practica îți îmbunătățește forma fizică, te ajută să scapi de kilogramele în plus, însă ajută și la reducerea factorilor de risc pentru boli cardiace, depresie, anxietate sau insomnii. Efectele benefice ale practicii yoga sunt demonstrate științific. Practicând yoga, nivelul cortizonului din organism este redus, cortizonul fiind hormonul asociat stresului. De asemenea, hormonul asociat stării de bine, serotonina, își crește producția.

Pe termen lung, yoga reduce inflamațiile din organism, însă poate reduce și tensiunea arterială. Persoanele cu boli cardiovasculare ce adoptă un stil de viață sănătos și practică yoga în mod regulat se pot bucura de beneficiile acesteia pe termen lung.

Daca ti-a placut articolul, te astept cu un Like pe pagina mea de Facebook.

Citeste si

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

x
Sustine-ma cu un like!