Sanatate

Top 7 alimente bogate in potasiu pe care sa le incluzi in dieta ta

octombrie 27, 2020
mancare sanatoasa

Top 7 alimente bogate în potasiu pe care să le incluzi în dieta ta

Pentru a te bucura de o viață sănătoasă, organismul are nevoie de minerale și vitamine pentru a se reface. Fie că vorbim de un efort fizic, de trecerea dintre anotimpuri sau de refacerea după o răceală sau gripă, organismul are nevoie de minerale, în special de calciu si potasiu.

Potasiul ajută organismul să elimine toxinele, ajută sistemul cardiovascular, dar este important și pentru sistemul nervos, rinichi și mușchi.

Descoperă și tu ce alimente sunt bogate în potasiu, sănătoase și gustoase. Include-le în dieta ta zilnică pentru a te bucura de un organism sănătos pe o perioadă cât mai mare de timp.

DZR – Doza Zilnică Recomandată de potasiu

DZR – Doza Zilnică Recomandată de potasiu este de 4,700 mg pentru adulți și de aproximativ 5,100 de mg pentru femeile ce se afla în perioada de alăptare.

Deficitul de potasiu și urmările acestui lucru în organism

Deficitul de potasiu te poate face să ai crampe musculare, tulburări digestive, probleme cu ritmul cardiac, dar și să te simți slăbit, fără energie, amețit. Include alimentele bogate în potasiu în alimentația ta, dar consultă medicul în cazul în care suspectezi că suferi de un deficit de potasiu.

Fasolea albă

Fasolea albă este un aliment ce conține 0,6 grame de potasiu în 80 de grame de fasole albă. Este un aliment sănătos și poate fi inclus într-o mulțime de preparate ușor de făcut.

Banane

Bananele sunt cele mai populare alimente bogate în potasiu. Acest fruct poate fi consumat ca gustare sau dimineața, la micul dejun, împreună cu alimente bogate în fibre.

Somonul

Știm cu toții cât de sănătos este să mâncăm peste. Somonul are un aport bogat de potasiu și este un aliment gustos, sățios și poate fi combinat atât cu orez, dar și cu legume.

Avocado

Avocado este una dintre cele mai sănătoase grăsimi pe care le poți consuma și, mai mult decât atât, este bogat în potasiu.

Cartofii

Cartofii sunt sănătoși, gustoși și pot fi preparați în mai multe feluri. Cartofii sunt și o sursă de vitamina B1, B3 și B6. Pentru a te bucura de cantitatea de potasiu pe care cartofii o au, consumă acest aliment fiert sau copt.

Iaurt

Iaurtul este un aliment sănătos, bogat în potasiu, dar și o sursă excelentă de calciu. Consuma iaurtul simplu, dimineața, alături de cereale.

Spanac

100 de grame de spanac conține aproximativ 16% din Doza Zilnică Recomandată de potasiu.

 

Nu în ultimul rând, potasiul se regăsește și în apa minerala. Aceasta este benefică pentru organism datorită proprietăților sale terapeutice fiind bogată și în calciu și magneziu, două minerale importante și esențiale pentru buna funcționare a organismului.

 

Dacă ți-a plăcut articolul, te aștept cu un Like pe pagina mea de Facebook.

Citeste si

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

x
Sustine-ma cu un like!